• Turcja - październik 2017 - Kayseri

• Kolejny wyjazd za nami. Tym razem troje naszych uczniów (Agnieszka Konecko, Natalia Milewska i Karol Partyka) odwiedziło Kayseri, miasto w środkowej Turcji, w prowincji o tej samej nazwie. Był to nasz pierwszy wyjazd w tym roku szkolnym, ale już czwarty od początku realizacji międzynarodowej wymiany uczniów w ramach projektu Erasmus+ finansowanego z funduszy Komisji Europejskiej.

Na miejsce dotarliśmy wieczorem, 8 października, po dość męczącej, ale bogatej w pozytywne doświadczenia 18-godzinnej podróży trzema samolotami!

Mieliśmy okazję zwiedzieć wiele ciekawych i pięknych miejsc.
        Swoim krajobrazem urzekła nas przede wszystkim Kapadocja – kraina historyczna w Anatolii. Znana jest przede wszystkim z charakterystycznych form tufowych, tworzących księżycowy krajobraz oraz z domów i kościołów wykutych w tufowych skałach.
        Zwiedziliśmy również malowniczy region Gesi, odwiedziliśmy również centrum nauki w Keyseri, a także stadion, gdzie mogliśmy przyjrzeć się treningowi lokalnego klubu piłkarskiego Kayseripor. Jedną z wielu atrakcji był także wjazd kolejką linową pod szczyt wulkanu Erciyes (3919 m n.p.m.).

Nasi tureccy gospodarze nie ustawali w wysiłkach, abyśmy przywieźli do Polski jak najpiękniejsze wspomnienia.
        Jednym z milszych momentów była promocja krajów partnerskich w centrum handlowym w Kayseri. Każda szkoła miała swoje stoisko z produktami regionalnymi. Nasze stoisko cieszyło się ogromną popularnością. Agnieszka i Natalia zrobiły furorę w polskich strojach ludowych. Próbowały też nauczyć naszych zagranicznych przyjaciół kroku poloneza. Jak się okazało, nie było to wcale takie proste.

W Turcji spędziliśmy tydzień. Czas tak szybko minął, iż wydawało się nam, że wyjazd trwał o wiele krócej. Smutno było pożegnać się, ale pozostaną nam cudowne wspomnienia oraz przyjaźnie.

Zachęcamy do odwiedzenia naszej strony Facebook, gdzie także znajdują się informacje o wyjazdach.